Teknik och växter på plats!

Har fyllt Nanokaren idag och varit på Zookompaniet och införskaffat 2 st hang-on filter och växter. Köpte även nytt grus till Nanokar 2. Nu återstår bara att skaffa belysning till de båda akvariumen. Använder mig just nu utav två stycken skrivbordslampor, den ena är faktiskt rätt bra. Det är en skrivbordslampa från Ikea och den har ett kompaktlysrör som ger hyffsat ljus.

Aquatic Nature Flow 60 heter Hang-on filtrerna som jag köpte för 150 kr styck. Tycker att dom är ganska tysta och arbetar på bra. Skönt att ha ett filter där man kan ställa in styrkan på vattenflödet också.

Ska även skaffa två stycken doppvärmare som inte är allt för stora.

Här är lite bilder som jag tog för en stund sen. ( Väldigt grumligt, men det har nog lagt sig tills imorgon.)

image13

Nanokar 1 till höger. Nanokar 2 till vänster.

image14    

Aquatic Nature Flow 60 Hang-on filter.

image15

Har lagt mossa under plastkrukorna som jag med växterna.
Hoppas på att det kommer växa ut geno hålen på krukan
och bilda ett litet torn utav mossa.

/ Adam

Kommentarer
Postat av: Scilla

Är du nöjd med Aquatic Nature filtren? Vet du om de är räksäkra?

2009-05-24 @ 22:32:18
Postat av: Katjis

Har funderat på att köpa en Aquatic Nature Flow hang over 60. Nöjd? Några nackdelar?

Skulle du vela ladda upp ett till foto?:)

Hade varit snällt!

2010-10-14 @ 18:59:59
URL: http://katjis.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0