Nya växter i Kar 1

Följde med Daniel till Bromma Zoo idag och införskaffade växter och sten.

De hade inte märkt sina växter med namn men jag tror att det blev följande växter.

1 st Vattenspikblad 
2 st Svärdsplantor
3 st Bottentäckare " Cuba "
1 st Siamesisk Hygrophila

Dessa växter åkte nästan alla ner i 70 litersburken förutom 2 st bitar av Cuban.
70 l är riktigt snyggt nu enligt mig. Det har iallafall aldrig varit så här snyggt som det är nu.



De övriga Cubanerna hamnade i Nano 1som jag förövrigt har möblerat färdigt i.
Det blev lite kolsten i gruset och så hade jag tänkt att bottenväxter och mossa ska få stå för övrig inredning.
Invånare till detta kar kommer nog att bli Crystal Red räkor. :)

( Ingen bild pga. grummelvatten )

Här under är det en liten video som visar vad Daniels idag har införskaffat till sitt 45 liters.



Just det, en Dvärgkulfisk som går under namnet Puff. Jättesöt! :) ( Dock inte hans kulfisk i filmen )
Daniel kommer uppdatera bloggen senare idag med mer info om vad han handlade igår.

/ ADAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0