ifall någon undrar varför jag har så lite aktivitet här på bloggen.

Hej det är jag som är Daniel den andra ägaren av akvakarium och jag skriver inte så mycket här för att jag inte riktigt kommit igång med mitt stora projekt än.

jag är ägare av 4 st akvarium.

D-kar1 D-kar2 D-Yngelkar och D-stor 


D-kar1: är på 54 liter och det var här jag började min samling.
just nu finns det bara lite sten en växt och 5-6 guppys i det.

D-kar2: är ett kar på 40 liter och är i min systers rum pga platsbrist och där bor just nu 3 platys som verkar trivas rätt bra :D
detta kar sköts nästan helt av min syster.

D-yngelkar: detta är min kära lilla samling för alla små sötnosar som föräldrarna skapas.
och efter en lyckad parning så har D-yngelkar fått hela 50 st invånare!!!!
alla är guppys och kommer inom 1 månad att ha vuxit till sig så mycket att dom kan flytta till sina föräldrar utan att riskera livet.

D-stor: det här är mitt stora projekt . inom en framtid ska jag planetra ett flertal växter ägga in sand och sedan plantera in många olika sorters sötvattensfisk. tex guppy, platy, svärdbärare, neontetror , kulfiskar, öronål mm
detta kar är på 465 liter och har därför plats för ett 100 tal olika fiskar.

men just nu sinkas projektet för att dom 4 störiga Cikliderna bor i det stora karet. jag har inget emot ciklider och så dom är jättefina men bara att jag har tröttnat på just mina ciklider och vill därför ändra :D

men på tisdag eller onsdag åker dom till ett 800 liters kar i haninge där dom ska bo.

och då kommer det bli ökad aktivitet här på bloggen för min del och ni kommer få följa mitt projekt hela vägen ^^






MVH Daniel

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska bli kul att följa vad du hittar på. :)

2008-03-10 @ 10:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0