Uppdatering

Har inte varit så aktiv här på bloggen ett tag. Men här får ni ett stort inlägg.

Först kan jag ju berätta att jag äntligen har fixat layouten i 85 liters. Jag tycker nu det är riktigt snyggt och nu fårdet vara så här ett tag.
Mätte ph med riktigt dropptest i detta kar och värdena var skyhöga! 8,2!!!
Ska slänga i lite alkottar i det och se om det hjälper.

Här får ni bilder:

 Jag vet att bilden är sne men jag var trött då klockan var runt 01:00.
  

Nu har det mesta utav grumlet lagt sig i mitt blivande Kristallodlingskar (60 l)
Ph ligger runt 7 men jag tror att det beror på att jag tog lite vatten (20%) ifrån 85 liters och därmed gick ph:t upp en smula. Det låg nere på 6,4 här om dagen. Mitt nya filter har ännu inte kommit men jag antar att det kommer i veckan.

Här får ni bilder:

 Jag vet att det är en ful äcklig kant på karet men det är ordnat.
                                    Jag var ju som sagt trött igår när jag tog bilderna. :)


Det var allt från mig. Ska kanske köpa lite fiskar till 85 liters idag. Självklart några med små munnar så räkorna inte stryker med. ;)

/ Adam

Kommentarer
Postat av: daniel

tycker inte kulorna var speciellt snygga men hela karet i sig blev snyggt.

bra jobb

2008-04-19 @ 14:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0