Mycket Akvarium aktivitet den här veckan.

den här veckan har de varit 100% akvarium fix och mycket har blivit genomfört.


vart ska jag börja.

jag kan börja med att min odling av guppys går perfekt och dom förökar sig som kaniner.
jag har 3 köpare hitils och kommer förhoppningsvis få fler.
skriv en komentar om ni vill köpa yngel 1 för 10kr eller 10st för 80 kr 

5 yngel har även fått flytta in till puff (min kulfisk) som förmodligen kände sig lite ensam för nu är han mycket mer aktiv ( han låter ynglerna vara )

image94


och mina växter som inte riktigt trivts i min stora tank har fått flytta hem till adams nanokar och i utbyte får jag lite växter av honom senare. men alla mina andra växter ,speciellt dom långa jag fick av adam har växt på sig.

här är historien om hur mina växter började. jag köpte en växt i christoffers mammas zooaffär som hon påstog inte skulle växa mer.  och sen kom adam och kollade mitt första akvarium och tyckte det var lite lite växter.
så jag fick 2 små små skott av honom.  av någon anledning trivdes dom små små skotten mycket bättre i mitt akvarium än i adams akvarium :P och växte som tusan.

från dom 2 skotten är det minst 15 stora växter nu med minst 5 skott på varje växt ^^
så här granna har dom blivit idag.

image95
+ att jag har minst 2-3 st i dom adnra karen också ^^


nu går vi vidare.
det är lek pågång i Daniofamlijerna så därför har lekparen fått flytta upp till sitt speciella lekkar där dom förmodligen ska lägga lite ägg^^.

när danios leker så simmar honor runt i karet medans hanarna bygger små lekplatser i gräsen och växterna och alla gör sitt bästa för att få det så snyggt som möjligt och locka dit honan.

en rolig pjäs som man kan titta på i flera timmar.

1 danio kan få från 300 till 500 ägg på en lek. och äggen kläcks redan 2 dagar efter lek. ynglerna är så små att dom måste matas med små små djur man köper på flaska i zooaffären.

hoppas jag kan få lite bäbisar av dom också för det är en väldigt cool fisk.
image97

och en av dom feta platyhonorna har jag satt i katantän nu för att invänta födseln av nya små rödingar ^^
och nåra yngel av guppysarna som blivit tillräckligt stora har hamnat i det stora karet.


och nu tillslut så tänkte jag bara berätta att jag inrätt ett nanokar på mitt skrivbord så jag har något att titta på när jag sitter här och skriver.
image99

och även detta kar har några få röda invånare.




det var allt från mig ^^

see ya later.

MVH Daniel

Kommentarer
Postat av: Adam

Bra med ett långt inlägg Danne! :)

Då kan du få lite Körsbärsräkor och ha i ditt nano, om du vill.

/ Adam

2008-04-12 @ 22:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0